Žádosti a zřízení

Žádost o výdej údajů z evidence obyvatel

Logo

Budete automaticky přesměrování.

Cílová stránka se nenachází na tomto webu, ale odkazuje na jiný server. Pokud se přesměrování nestane, klikněte na tlačítko níže:

23° C
Klikněte zde pro odkázání

Vyřiďte online

Portál občana

Tento požadavek je možné vyřídit online na Portálu občana.

Vyřízené žádosti

Termíny svozu odpadů

Vše
Další

Online rezervace

Kalendář

Online rezervace a přehled volných termínů nalezne zde.

Základní informace

Výdej údajů z evidence obyvatel

Evidence obyvatel je vedena v agendovém informačním systému a obsahuje zákonem stanovené údaje o státních občanech České republiky (dále jen "občan"), osobách, které pozbyly státní občanství České republiky a o cizincích, kteří jsou matkou, otcem, popřípadě jiným zákonným zástupcem, manželem, registrovaným partnerem nebo dítětem občana.

Kdo a za jakých podmínek

Žádost může podat obyvatel starší 15 let.
Za obyvatele mladšího 15 let a za občana, jehož svéprávnost byla omezena tak, že není způsobilý k jednání, žádá o poskytnutí údajů jeho zákonný zástupce nebo opatrovník.
O poskytnutí údajů může rovněž požádat člen domácnosti, jehož oprávnění k zastupování bylo schváleno soudem. Za obyvatele může rovněž požádat o poskytnutí údajů zmocněnec na základě zvláštní plné moci s úředně ověřeným podpisem zmocnitele. Tyto osoby musí prokázat svoji totožnost a jejich identifikační údaje se zapisují na žádost o poskytnutí údajů.
Údaj o osvojení může být poskytnut obyvateli až po dovršení věku 18 let pouze Ministerstvem vnitra.
Ministerstvo vnitra, krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo ohlašovna poskytuje na žádost obyvatele údaje z evidence obyvatel, které jsou vedeny k jeho osobě a k osobě blízké. K osobě blízké se poskytuje pouze údaj o datu, místu a okresu úmrtí, popř. místu a státu úmrtí, údaje o prohlášení za nezvěstného, údaje o prohlášení za mrtvého.

Správní poplatek

Obyvatel za poskytnutí údajů z agendového informačního systému evidence obyvatel uhradí správní poplatek ve výši 50,- Kč (za každou započatou stránku) formou kolkové známky nebo v hotovosti při podání na úřadě.

Formulář můžete doručit několika způsoby:
🟢  Online:
  • Formulář podejte pomocí Portálu občana.
  • Formulář v elektronické podobě zašlete na adresu podatelna@biskupiceuluhacovic.cz (⚠️ nutné podepsat uznávaným elektronickým podpisem).
  • Formulář zašlete do datové schránky x6daq7g.
📄  Papírově:
  • Osobně navštivte úřad s vyplněným formulářem (nezapomeňte si přinést doklad o ověření totožnosti).

Obsah naposledy aktualizován
28
.
4
.
2021

Často kladené otázky a odpovědi

Na jakou osobu mohu informace získat?

Pouze na osobu blízkou - takto se pro účely zákona o evidenci obyvatel rozumí otec, matka, prarodiče, sourozenec, dítě, vnuk, manžel nebo partner.

Musím na úřadě být fyzicky přítomen?

Dle zákona lze žádat i elektronicky, pouze však pokud vlastníte uznávaný elektronický podpis nebo prostřednictvím zpřístupněné datové schránky. Poplatek se pak hradí převodem na daný účet úřadu nebo MV ČR.

Formulář nemůžu stáhnout ani vytisknout. Jak mám postupovat?

Formulář žádosti se vyplní osobně na úřadu, kde je zdarma k dispozici.

Aktuality

Nenalezny žádné aktuality

Události

Nenalezeny žádné události

Fotografie

Fotogalerie

Nenalezeny žádné fotogalerie

Podívejte se také na

Email icon

Aktuality Vám zašleme na e-mail.

Každý pátek odesíláme souhrn týdne. Takže už vám žádná aktualita, hlášení rozhlasu ani událost neunikne 🙂 .